ΑναζήτησηΕπικοινωνίαTwitterFacebook
Είστε εδώ Αρχική Άρθρα Ποντιακός Πολιτισμός

Ποντιακός Πολιτισμός

Η μάνα στο Ποντιακό τραγούδι

Η μάνα στο Ποντιακό τραγούδι

Τραγουδήθηκε όσο κανένας άλλος - Η μάνα στον Πόντο τραγουδήθηκε όσο κανένα άλλο πρόσωπο στον κόσμο. Η καθοριστική παρέμβαση της Πόντιας μάνας στα συνοικέσια των παιδιών της δημιούργησε μεγάλες συμπάθειες και αντιπάθειες στους υποψήφιους γαμπρούς των θυγατέρων της. Τα ερωτευμένα παλικάρια αναθεμάτιζαν την υποψήφια πεθερά τους, γιατ...

Όταν το βιολοντσέλο συναντά την Ποντιακή μουσική

Όταν το βιολοντσέλο συναντά την Ποντιακή μουσική

Ο καρπός μιας εξωτικής συνάντησης - Αξιότιμοι κύριοι και κυρίες, ονομάζομαι Γιάννης Τουλής και είμαι αναπληρωτής καθηγητής για την εκτέλεση του βιολοντσέλου και της βιόλας ντα γκάμπα, στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου. Γεννήθηκα και μεγάλωσα στη Θεσσαλονίκη όπου αν και δεν έλκω την καταγωγή μου από τον Πόντο...

Ακριτική Ποντιακή Ποίηση

Ακριτική Ποντιακή Ποίηση

Τραγούδια που δεν γράφηκαν ποτέ - Γλώσσα ποίηση, μουσική, ρυθμός, χορός, λέει ο καθηγητής της Βυζαντινής μουσικής Σ. Καράς, παρουσιάζουν σ' εκείνον που τα απολαμβάνει, τον εσωτερικό κόσμο της ψυχής των δημιουργών τους. Τους πόνους, τα βάσανα, τις χαρές και τις ελπίδες. Η στιχουργία των Ποντιακών ποιημάτων ακολούθησε κι αυτή τη νέα...

Ο θεσμός της Αργατίας

Ο θεσμός της Αργατίας

Στο πνεύμα της αλληλεγγύης -  Αργατία (ή Αργατεία) αποτελεί έναν πολύ σημαντικό θεσμό της Ποντιακής αγροτικής κοινωνίας, ο οποίος σύμφωνα με τον Σ. Ευσταθιάδη (1984) δημιουργείται και καθιερώνεται από την ανάγκη των πραγμάτων και λειτουργεί με διάφορους τρόπους ανάλογα με τους επιδιωκόμενους κάθε φορά σκοπούς.

Η βαθιά Ελλάδα του Πόντου

Η βαθιά Ελλάδα του Πόντου

Μια Ελλάδα που πόνεσε, δάκρυσε και μάτωσε - Η «χαμένη» Ελλάδα του Πόντου! Μια Ελλάδα που πόνεσε, δάκρυσε, μάτωσε, όσο καμιά άλλη. Που ταπεινώθηκε, χωρίς να χάσει ποτέ την αξιοπρέπειά της, που υποτάχτηκε παραμένοντας ελεύθερη, που ακολούθησε το δρόμο της προσφυγιάς, από τα παράλια του Άξενου Πόντου, που με τη δραστηριότητά της τον μετ...

Ο ρόλος της γυναίκας στον Πόντο

Ο ρόλος της γυναίκας στον Πόντο

Η γυναίκα στη λαογραφία του Πόντου - Σαφής είναι η διάκριση μεταξύ της γυναίκας του αστικού Πόντου και αυτής της υπαίθρου. Στον μη αστικό Πόντο, η γυναίκα ενώ έχει χρεωμένη την εύρυθμη λειτουργία τόσο του οίκου της, όσο και των αγροτικών ασχολιών, δεν είχε κανένα απολύτως δικαίωμα. Ενώ ήταν η μάνα, η νοικοκυρά, ο άνθρωπος για όλες...

Τα άστρα στην Ποντιακή ποίηση

Τα άστρα στην Ποντιακή ποίηση

Τα κυροστάσια του σύμπαντος... - Στον αστροφώταχτο Πόντο, τα ειδυλλιακά παρχάρια με τις παραδείσιες ομορφιές τους λούζονται κατάβραδα από τις μυριόφωτες αστραχτίδες, της γλαύκης απεραντοσύνης. Σαν τρεμάμενοι λύχνοι χύνουν το λάγνο κι απύρετο φως τους, στον άκαυστο έρωτα του έταιρου και της λυγερής. Η έναστρη νυχτιά στην Ποντιακή τ...

Το Φως...

Το Φως...

Ως φιλοσοφική έννοια στον Πόντο - Το φως, παράγωγο του ήλιου, αποτέλεσε για τον άνθρωπο τον κυριότερο λόγο της ύπαρξής του πάνω στη γη, αφού ένα είναι βέβαιο, ότι χωρίς την ύπαρξή του δεν μπορεί να ύπαρξει καμιά μορφή ζωής. Γι’ αυτό το φως του ήλιου ταυτίστηκε με τον Θεό και για αιώνες ο ήλιος λατρευόνταν από τους ανθρώπους ως Θεός. ...

Μια εκκλησία στον Πόντο...

Μια εκκλησία στον Πόντο...

Που τη φυλάει Τούρκος κτηνοτρόφος! - Στην επαρχία της Κερασούντας, κοντά στο χωριό Kırkharman, βρίσκεται ένας Χριστιανικός ναός, άγνωστο για την ώρα σε ποιο πρόσωπο ή γεγονός συνηθιζόταν να τιμάται, όπως αναφέρει ο τύπος της γείτονος. Χτισμένος στα μέσα του 19ου αιώνα,  από τον ακμάζοντα γηγενή πληθυσμό των Ποντίων, ο ναός εγκατ...

Μάθε Ποντιακά

Παρχάρ - Οροπέδιο

https://www.lelevose.gr/inner.php/ajax
Παρακαλώ περιμένετε...

Αλουμινοκατασκευές - Κουφώματα Αλουμινίου στη Θεσσαλονίκη

Η Γνώμη Σας

Επισκέπτες Online

Έχουμε online 82 επισκέπτες και 0 μέλη.