«Γιωρίκας», το ρομπότ του ΠΑΜΑΚ

Μοιραστείτε το

Δέκα διαφορετικά ρομπότ κοινωνικής αρωγής, όπου το καθένα έχει τη δική του ιδιότητα, μας περιμένουν στην Διεθνή Έκθεση της Θεσσαλονίκης, για να τα γνωρίσουμε από κοντά. Η εμπειρία είναι μοναδική, καθώς μικροί και μεγάλοι έχουν την δυνατότητα να αλληλοεπιδράσουν και να παίξουν μαζί τους.

Ο «Γιωρίκας» μιλάει και χορεύει Ποντιακά στην 87η ΔΕΘ


Οικοσύστημα Τεχνολογιών Ρομποτικής

Στον κόσμο της ρομποτικής και της τεχνολογίας μας ταξιδεύει το «Οικοσύστημα Τεχνολογιών Ρομποτικής» του «Πανεπιστημίου Μακεδονίας», το οποίο βρίσκεται αυτές τις μέρες στο περίπτερο 14 της 87ης ΔΕΘ.

Το «Οικοσύστημα Τεχνολογιών Ρομποτικής» του ΠΑΜΑΚ έχει καταφέρει να συνδυάσει τη ρομποτική με την εκπαίδευση και την κοινωνία σε ένα μεγάλο βαθμό. Οι δράσεις που γίνονται στοχεύουν στο θεωρητικό και ερευνητικό υπόβαθρο.

Γιωρίκας


Ο Γιωρίκας «κλέβει» τις εντυπώσεις

Ένα από τα ρομπότ του «Πανεπιστημίου Μακεδονίας» που προσελκύει το ενδιαφέρον είναι ο Πόντιος «Γιωρίκας». Το συγκεκριμένο ρομπότ μέσα από ένα παιχνίδι, μας μαθαίνει Ποντιακά και συγκεκριμένα πως να ξεχωρίζουμε το δεξί με το ζερβό.

Μέσα από τους αισθητήρες του, μπορεί να μας κάνει ερωτήσεις αναφορικά με το ποια πιστεύουμε πως είναι η σωστή απάντηση και στη συνέχεια δίνει την αντίστοιχη ανατροφοδότηση στα Ποντιακά!

Μάλιστα ο «Γιωρίκας» έχει την ικανότητα και να χορεύει στους ρυθμούς της Ποντιακής μουσικής.


Γνωρίστε τα ρομπότ «Pepper» και «Μαργαρίτα»

Το ενδιαφέρον μικρών και μεγάλων προσελκύουν και τα υπόλοιπα ρομπότ, μεταξύ των οποίων ο «Pepper» και η «Μαργαρίτα».

  • Το ρομπότ «Pepper» κάνει παντομίμα και ζητάει από τους επισκέπτες να μαντέψουν τις κινήσεις που κάνει. Επιλέγοντας ανάμεσα σε τρεις απαντήσεις, με τη βοήθεια ενός τάμπλετ που βρίσκεται στο στήθος του. Οι ερωτήσεις μάλιστα είναι κλιμακούμενης δυσκολίας.
  • Το ρομπότ «Μαργαρίτα» έχει πρόσωπο, εκφράσεις και μπορεί να κουνήσει τα πέταλά του. Στόχος είναι να προσελκύσει τα παιδιά που είναι στο «φάσμα του αυτισμού» και αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην επικοινωνία.

Σύμφωνα με τον καθηγητή του τμήματος «Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής» του «Πανεπιστημίου Μακεδονίας», Νικόλαο Φαχαντίδη, το ρομπότ «Μαργαρίτα»…

«Είναι μία γέφυρα, ένα εργαλείο για τον εκπαιδευτικό να οργανώσει δραστηριότητες στα παιδιά στον αυτισμό, για να αναπτύξουν κοινωνικές δεξιότητες. Έχει χρησιμοποιηθεί σε σχολεία και είχε πολύ θετικά αποτελέσματα»


Διαβάστε επίσης: Τρεις γενιές Αφεντουλίδη στην Καστοριά

Μοιραστείτε το